Scop
Initial, am dorit ca tematica acestui blog sa fie cinematografia, insa am realizat ca este destul de complicat sa concentrezi toata informatia pe un singur domeniu; iar mai nou, care domeniu ar putea fi considerat pur?
Deci, dupa cum bine exprima titlul (cosider eu), temele care vor fi dezbatute pe acest blog vor fi diverse, avand in centru, desigur, cinematografia. De-a lungul existentei acestui blog, sper sa am timpul, sursa si inspiratia necesara postarii unor materiale concludente, personale sau nu, care sa ajute la conturarea diferitelor teme si, bineinteles, ideii principale ale siteului.
Miracolul Cinematografiei
As incepe cu detalii generale despre cinematografie, arta de a scrie cu miscare ( "writing with motion"). Am intampinat mici probleme la stabilirea concreta a originii termenului "cinematografie"; oficial se spune ca provine din francezul „cinématique” (miscare) si "graphie" (scriere). Nu neg acest lucru, insa la un studiu mai adanc, am descoperit ca originile termenului sunt grecesti, provenind de la "kineo" ( κινέω ), insemnand "a se misca", "a se agita", si "graphē" ( γραφή ), insemnand "a scrie". Se pot lua in considerare ambele variante, din moment ce miracolele primului film au avut loc pe meleagurile Frantei, iar originile unor termeni francezi provin din greaca.
Inventia fraților Lumière, din februarie 1895, avea titlul de „Aparat pentru obținerea și vizionarea imaginilor”, numit generic de către ei „cinematograf”. Cinematografia inseamna înregistrarea unei serii întregi de imagini fotografice succesive, a unui obiect în mișcare cu o anumită cadență ( analiza mișcării ) și apoi, proiectarea acestor imagini cu aceeași cadență (între 16 - 18 imagini/secundă, pentru film mut și 24 imagini /secunda, pentru film sonor) pentru reconstituirea mișcării ( sinteza mișcării).
Filmul a aparut la sfarsitul secolului al XIX-lea, devenind posibil datorita stiintei opticii, permitand noi observatii, viziuni, asupra lumii inconjuratoare. Pionierii studierii imaginii in miscare sunt savantii Edward Muybridge si Etienne-Jules Marey. Prima modalitatate de a vizualiza filmul a fost prin intermediul KINETOSCOPULUI, inventie atribuita lui Thomas Edison. Aceasta inventie era reprezentata printr-o cutie in care te uitai printr-o fanta si a avut un succes atat de mare, incat fratii francezi, Lumiere, au prezentat primul aparat de filmat functional, alaturi de conceptul de vizionare in public, in anul 1895. Pana si mai tarziu, dupa anul 1900, filmul a fost considerat o ciudatenie.
kinetoscopul
Initial, subiectul principal al acestora era acaparat de intamplari amuzante, filmate intr-un singur cadru; aceastea dadeau impresia publicului de spectator intr-o sala de teatru, viziunea lor asupra filmului fiind una obiectiva. Filmuletele mai puteau prezenta reportaje de stiri, exprimate prin scene din viata de zi cu zi, ori scene simple de fictiune. In timp ce fratii Lumiere se axau pe filmele de calatorii, primii cineasti, Georges Melies si Edwin S. Porter, experimentau filmul narativ.
"Calatorie pe luna" -fotografia de jos- (Le voyage dans la lune) 1902 -unul dintre cele mai renumite filme ale sale, unde a combinat platouri cu decoruri sofisticate si efecte speciale, creand o lume uluitoare si fantastica.
surse:
Filmul-regizori, genuri, capodopere-De la origini la al Doilea Razboi Mondial (Raftul de Cultura Generala)
Cinematography -theory and practice- ( Blain Brown )
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu